Zał. 3 - Zasady skreślenia z listy uczniów/słuchaczy
Załącznik nr 3 do STATUTU SZKOŁY
Zasady skreślenia z listy uczniów/słuchaczy
§ 1. Słuchacz szkoły dla dorosłych zostaje skreślony z listy słuchaczy, jeżeli:
1. nie zdał wszystkich egzaminów semestralnych i nie otrzymał promocji na semestr programowo wyższy;
2. opuścił w danym semestrze więcej niż 50% godzin przeznaczonych na obowiązkowe zajęcia edukacyjne przewidziane w szkolnym planie nauczania lub obowiązkowe konsultacje;
§ 2. Za nieprzestrzeganie postanowień statutu szkoły oraz obowiązujących regulaminów szkolnych uczeń/słuchacz może być ukarany skreśleniem z listy uczniów/słuchaczy.
§ 3. Opis postępowania:
Etap | Odpowiedzialny | Opis zadań do realizacji |
I. | Wychowawca | 1. Na początku roku szkolnego zapoznanie uczniów / słuchaczy ze Statutem szkoły w tym z przypadkami, w których Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora szkoły do skreślenia ucznia/słuchacza z listy uczniów/słuchaczy wraz z: „Zasadami skreślanie z listy uczniów/słuchaczy”. 2. Zebranie i skompletowanie wszystkich niezbędnych dowodów w sprawie. 3. Udokumentowana rozmowa z uczniem / słuchaczem w sprawie planowanego jego skreślenia lub stosowna korespondencja w sprawie. 4. Udokumentowane poinformowanie rodziców/ prawnych opiekunów o zaistnieniu sytuacji skutkującej skreśleniem ucznia/słuchacza z listy uczniów/słuchaczy. 5. Przedstawienie Dyrektorowi szkoły pisemnego wniosku z uzasadnieniem formalnym i prawnym o skreślenie ucznia/słuchacza z listy uczniów/słuchaczy. |
II. | Dyrektor szkoły | 1. Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą ucznia/słuchacza proponowanego do skreślenia przedstawioną przez wychowawcę 2. Podjecie decyzji w sprawie przedstawienia na posiedzeniu Rady Pedagogicznej wniosku w sprawie skreślenia ucznia/słuchacza i poinformowanie o decyzji wychowawcy. |
III | Wychowawca | Wystąpienie z wnioskiem do Samorządu Uczniów i Słuchaczy w sprawie wydania opinii w sprawie skreślenia ucznia/słuchacza. |
IV | Samorząd Uczniów i Słuchaczy | Wydanie w formie postanowienia opinii w sprawie skreślenia ucznia/słuchacza |
V | Wychowawca | Zapoznanie strony z zebranymi dokumentami w sprawie. |
VI | Dyrektor szkoły | Zwołanie Zebrania Rady Pedagogicznej |
VII | Wychowawca | Przedstawienie Radzie Pedagogicznej wniosku w sprawie skreślenia ucznia/słuchacza z uzasadnieniem formalnym i prawnym oraz propozycji treści uchwały w powyższej sprawie |
VIII | Rada Pedagogiczna | Podjecie uchwały w sprawie skreślenia ucznia, słuchacza z listy uczniów/słuchaczy. |
IX | Dyrektor szkoły |
2. Przekazanie sekretarzowi szkoły informacji o skreśleniu ucznia/słuchacza z listy uczniów/słuchaczy. |
X | Sekretarz szkoły |
2. Pisemne powiadomienie ucznia/słuchacza oraz jego rodziców/prawnych opiekunów o decyzji Dyrektora szkoły dotyczącej skreślenia z listy uczniów/słuchaczy. |
XI | Rodzice/prawni opiekunowie . ucznia/słuchacza | Skierowanie do Kuratora Oświaty poprzez Dyrektora odwołania od decyzji |
XII | Dyrektor szkoły |
|
XIII | Sekretarz szkoły | Aktualizacja księgi uczniów/słuchaczy |
XIV | Wychowawca | Aktualizacja zapisów w dokumentacji przebiegu nauczania ucznia/słuchacza. |
§ 3. W przypadkach nie określonych ww. zapisami maja zastosowanie przepisy ww. aktów prawnych. Decyzje w sprawie kolejnych kroków podejmuje dyrektor szkoły .
§ 4. Dokumenty związane i wzory wniosków do Zasady skreślenia z listy uczniów/słuchaczy:
- WNIOSEK WYCHOWAWCY KLASY O ROZPOCZĘCIE PROCEDURY SKREŚLENIA UCZNIA/SŁUCHACZA Z LISTY UCZNIÓW/SŁUCHACZY SZKOŁY POLICEALNEJ NR 1 OCHRONY ZDROWIA W BIAŁYMSTOKU
Białystok, dn…………
Dyrektor
Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia
w Białymstoku
Zwracam się z prośbą o rozpoczęcie procedury skreślania uczennicy/ucznia ........................... z listy uczniów/słuchaczy Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia
w związku z przypadkiem …………………
w związku z przypadkiem …………………
Jednocześnie informuję, że jako wychowawczyni/wychowawca klasy podjęłam/podjąłem następujące działania zapobiegawcze:
1………..
2………..itd
DECYZJA
Dyrektora Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia w Białymstoku
Na podstawie art. 39 ust. 2 w związku z art. 41 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r Nr 98, poz. 1071
z późniejszymi zmianami) oraz §...... ust. ...... pkt....... Statutu Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia, uchwały Nr .............. z dnia ....................... Rady Pedagogicznej w sprawie skreślenia .......................................................... (imię i nazwisko ucznia/słuchacza, klasa/semestr, kierunek kształcenia), po zasięgnięciu opinii Samorządu Uczniów i Słuchaczy.
z późniejszymi zmianami) oraz §...... ust. ...... pkt....... Statutu Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia, uchwały Nr .............. z dnia ....................... Rady Pedagogicznej w sprawie skreślenia .......................................................... (imię i nazwisko ucznia/słuchacza, klasa/semestr, kierunek kształcenia), po zasięgnięciu opinii Samorządu Uczniów i Słuchaczy.
skreślam
z dniem ............................... z listy uczniów/słuchaczy Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia w Białymstoku .......................................................... (imię i nazwisko ucznia/słuchacza, klasa/semestr, kierunek kształcenia)
UZASADNIENIE
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Podlaskiego Kuratora Oświaty
w Białymstoku w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem dyrektora szkoły.
w Białymstoku w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem dyrektora szkoły.
.................................................
/podpis i pieczęć dyrektora/
Metryka strony